Mit egyek izületi fájdalmak esetén?

2019.04.24

Étkezési tanácsok mozgásszervi panaszokkal élőknek

A mozgásszervi panaszokkal szenvedők esetében fennállnak gyulladásos folyamatok is, amit az étkezésnél célszerű figyelembe venni.


Ami jótékonyan hat:

  • Jótékonyan hatnak a nyers ételek, zöldség, gyümölcs. 
  • A teljes értékű gabonák.
  • A zsír, vagy olaj helyett a nyers, sótlan magvak, amik tartalmaznak hasznos olajokat. (pl.: dió, mandula, kesudió, napraforgó, mogyoró) 
  • Fontos, hogy a magvak pörkölés és só mentesek legyenek!

Gyümölcsök: 

Fogyasszunk minél több, az évszaknak megfelelő gyümölcsöt.

Fontos a gyümölcs fogyasztásnál, hogy mindig étkezés előtt, soha ne utána.

Reggel, vagy a délelőtti órákban. Jó társítás, ha reggelire valamilyen gabona kását fogyasztunk, ahhoz társítjuk a gyümölcsöt.


Zöldségek: 

Itt is fontos, hogy az évszaknak megfelelő zöldségeket válasszunk.

Fogyaszthatjuk párolva köretként, vagy nyersen salátának.

A zöldségeket ebédre, délután, ekkor már gyümölcsöket ne fogyasszunk.

Minden étkezés mellé fogyasszunk nyers zöldségekből készült salátát. legjobb, ha az elfogyasztott étellel megegyező mennyiségben.


Gabonák: 

A teljes értékű gabonák fogyasztását sokszor hanyagoljuk, pedig létfontosságú.

A teljes értékű búza fogyasztása lassítja a cukor felszívódását, így tehermentesítve a hasnyálmirigyet.

Segít keringési bajoknál, szabályozza a bélműködést, csökkenti a vastagbélrák, és az aranyér kialakulásának kockázatát.

A búzacsíra és ennek hidegen sajtolt olaja - amely élettanilag az egyik legegészségesebb olaj - még erőteljesebb, és több gyógyhatással rendelkezik.

Fogyasztásával - többek között - megnő a szervezet betegségekkel szembeni ellenálló képessége. 

Érdemes még beiktatni a kölest, barna-rizst az étkezésbe, különösen jó lúgosító, és gyulladás csökkentő hatással bírnak.


A kölesről, barna rizsről a gombra kattintva tudhatsz meg többet!


Fontos! 

A víz fogyasztása kiemelten fontos. Fogyasszunk minden étkezés előtt legalább 3 dl vizet.


Ami kerülendő! 

  • Kerülendő a tej, és minden tejtermék.
  • A húsok, húskészítmények. Magas purin tartalmuk miatt gyulladás keltő hatásuk van.
  • Feldolgozott, és konzerv élelmiszerek.
  • Kivétel a fagyasztott zöldségek.
  • Célszerű a cukorfogyasztást a korábban megszokott mennyiség negyedére csökkenteni.
  • Az édesítők használatát személy szerint nem ajánlom, inkább a mézet, ami 100%-ban természetes.

A helyes ételtársításról itt olvashatsz többet:


Igyekeztem mindent összeszedni, ha mégis kimaradt valami, vagy felmerült néhány kérdés, az alábbi űrlapon tedd fel, igyekszem válaszolni.



Ha hasznos volt a cikk, kérlek, oszd meg barátaiddal.